مدیرکل ارشاد یزد :جشنواره امام‌رضا(ع) بهترين و كامل‌ترين شيوه ترويج فرهنگ اسلام در جهان است

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان يزد جشنواره امام‌رضا(ع) را بهترين و كامل‌ترين مسير ترويج فرهنگ اسلام در جهان دانست.

«محمود عاليشوندی» در گفت‌وگو با (ايكنا) ، با بيان اين مطلب اظهار كرد: جشنواره فرهنگی ـ هنری امام‌رضا(ع) انسان را به فكر می‌اندازد تا بهتر بتواند درباره امام هشتم(ع) فكر كند و شناخت بهتری نسبت به وی پيدا كند.

دبير جشنواره خوشنويسی رضوی با مهم خواندن و مؤثر دانستن اين جشنواره در ترويج فرهنگ رضوی افزود: طبيعی است كه فعاليت‌های فرهنگی و هنری به عنوان ابزارهای تأثيرگذار برای ترويج اين فرهنگ مؤثر باشد.

وی گفت: تقويت و تثبيت تشيع در ايران به سبب وجود نازنين امام‌رضا(ع) در اين كشور است و همگان بايد از اين منبع معنوی نهايت بهره را ببرند.

عاليشوندی هدف از برگزاری اين جشنواره را تعميق باورهای دينی و پاسداری از فرهنگ رضوی عنوان كرد و گفت: همه مسئولان بايد در نهادينه‌كردن هرچه بيشتر فرهنگ رضوی در جامعه به ويژه در نسل كنونی تلاش كنند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی يزد خاطرنشان كرد: فرهنگ رضوی تنها متعلق به ايران نيست بلكه متعلق به جهان اسلام است و بايد جشنواره در سطح بين‌المللی جوشش خاص به وجود آورد.

وی عنوان كرد: در جشنواره خوشنويسی رضوی هنرمند، عشق، ارادت و احساسات خود را در قالب هنر به امام‌رضا(ع) بيان می‌كند.

دبير جشنواره خوشنويسی رضوی برپايی جشنواره امام‌رضا(ع) را گامی اساسی جهت شناخت هرچه بهتر اقشار جامعه به ويژه نسل كنونی با ابعاد شخصيتی آن امام همام دانست.

وی ادامه داد: بارگاه ملكوتی و پر بركت حضرت ثامن‌الحجج(ع) فرصت مناسبی برای مردم ايران در راستای بهره‌مندی از فيوضات آن امام همام(ع) است.

دبير جشنواره خوشنويسی رضوی تحولات عظيم عرصه فرهنگ و هنر پس از ميزبانی اختر تابناك هشتم در ايران اسلامی را مشهود دانست و گفت: پس از حركت تاريخی امام‌رضا(ع) به توس ظرفيت‌های فرهنگی، هنری فراوانی ايجاد و هنرهای تجسمی، معماری و خوشنويسی متحول شد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا